Pages

Saturday, November 19, 2011

An Interview with the Disciplinary Teacher.

Shakiel was called for a short interview by the school's (afternoon session)disciplinary teacher. He was selected to become a prefect next year. Ha ha ha! I am the happiest mother in the world. This means I no longer worry about brushing/washing his school shoes. Because all prefects wears black colored shoes. Phew!

And the following was our conversation.

Shakira : "Mummy, tadi Cikgu Azian bagi surat pada saya for Shakiel. Shakiel dapat jadi pengawas."

Me : "Wow! Good adik! (High 5) So dah pergi interview ye?"

Shakiel : "Dah tadi Puan Yani (Diciplinary teacher) interview saya. Saya dapat jawab semua soalan...senang je. Dia tanya nama guru besar, penolong kanan sesi petang, guru disiplin...semua saya boleh jawab. Lepas tu dia tanya soalan kenapa saya nak jadi pengawas...so, saya jawab 2. Satu sebab saya tak payah basuh kasut sekolah dan kedua saya nak tulis nama budak2 yg bising masa perhimpunan dan beri pada cikgu!"

Me : "Eh, betul ke adik jawab macam tu? Malu la cikgu tahu awak malas basuh kasut. Selama ni pun mummy yg basuh apa?"

Shakiel : "Betul, saya jawab macam tu!"

Mummy : (fainted)

Now you see how genuine kids response to questions.

No comments: